29.06.2019
Polski Teatr Tańca na Malcie: "45" na 45 - lecie

29 czerwca o godz. 21.00 w hali MP2 Międzynarodowych Targów Poznańskich zapraszamy na ostatnią premierę sezonu - „45” w choreografii Jacka Przybyłowicza. „

"45" to jubileuszowa premiera wieńcząca 45. sezon artystyczny w Polskim Teatrze Tańca. Ukazuje historię młodych tancerzy, dotykając - w symbolicznym wymiarze - tematu zbiorowości, scalonej pracą zespołową, a także wspólną, świadomą decyzją wyboru sztuki jako sposobu na życie. Twórcy pragną pokazać moment, w którym obecnie znajduje się zespół najstarszego teatru tańca w Polsce. Ideą „45” jest wyjście poza tradycyjną formę korelacji choreografa i kompozytora. Podróż pojawia się jako temat spektaklu - podróż jako znak teatru, jako poszukiwanie, jako kompozycja choreograficzna oraz interaktywne zaproszenie dla widza w przestrzeni site specific. 

Choreografia: Jacek Przybyłowicz

Jacek Przybyłowicz to jeden z najwybitniejszych choreografów swojego pokolenia. Jest absolwentem Państwowej Szkoły Baletowej i Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie (pedagogika baletu). Od 2014 roku członek Rady Programowej ds. Tańca Instytutu Muzyki i Tańca oraz wykładowca na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie. Kurator Programu Tańca Europy Środkowej w Azji, organizowanego przez Chińskie Ministerstwo Kultury. W latach 2009-2014 dyrektor Baletu w Teatrze Wielkim w Poznaniu. W tym czasie był również kuratorem artystycznym Poznańskiej Wiosny Baletowej i współtwórcą cyklu edukacyjnego Teren Tańca – Reinterpretacje, współorganizowanego przez Teatr Wielki w Poznaniu i Uniwersytet im. Adama Mickiewicza. Wielokrotny stypendysta Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. W latach 1987-1991 tancerz Teatru Wielkiego w Warszawie. W 1991 roku wyjechał z Polski, tańczył w Kibbutz Contemporary Dance Company, gdzie tworzyli Mats Ek, Ohad Naharin, Jiři Kyliàn, Emanuel Gat, Itzik Galili i Rami Beer. W latach 1994-2001 wystąpił z zespołem Kibbutz na najbardziej prestiżowych festiwalach w ponad pięćdziesięciu krajach. Wystąpił w spektaklu Kyr  chor. Ohad Naharin z Batscheva Dance Company. Choreografie obejmują m.in. „Verlorenheit“ oraz „Orient Express (2002), trzy spektakle w Polskim Teatrze Tańca „Naszyjnik gołębicy” (2003), „Barocco” na zaproszenie Biennale de la Dance w Lyonie, „Jesień – Nuembir”(2008), cztery balety dla Polskiego Baletu Narodowego w Warszawie „Kilka krótkich sekwencji (2005), z projekcją Katarzyny Kozyry, „Alpha Kryonia Xe” (2006), „III Symfonię „Pieśń o nocy” (2006) oraz „Sześć skrzydeł aniołów” (2012), „Monochrome“ (Kielecki Teatr Tańca, 2014), “Infolia” (Teatr Wielki w Poznaniu, 2015). W 2013 wyreżyserował operę „Król Edyp” zarejestrowaną przez TV ARTE. Obecnie większość swoich spektakli realizuje za granicą, m.in. w: Hiszpanii (Dantzaz Kompainia), Czechach (Prague Chamber Ballet), Chinach (Beijing Dance LTDX) oraz w Niemczech (Tanzcompagnie Giessen). W 2012 roku został odznaczony Brązowym Medalem „Zasłużony Kulturze Gloria Artis”.

Muzyka: Andrzej Konieczny, Kacper Krupa

Andrzej Konieczny - kompozytor, producent, multi-instrumentalista, doktorant Akademii Muzycznej im. I.J. Paderewskiego w Poznaniu. Twórca muzyki współczesnej, improwizowanej i filmowej. Wykorzystując nowe media, łączy działalność muzyczną z kreowaniem instalacji, performansem oraz site-specific. 

Kacper Krupa - saksofonista, który od początku swojej muzycznej ścieżki stawia na oryginalność i ciągłe poszukiwania. Objawia się to przede wszystkim w jego kompozycjach, brzmieniu oraz improwizacjach. Inspiruje się wieloma gatunkami, z czego najistotniejszy dla niego jest free jazz oraz muzyka klasyczna XX wieku.

Reżyser świateł: Carsten Wank

Inżynier ds. technologii teatralnych i eventowych, pracuje od 1994 roku na rzecz teatru i firm przemysłowych jako projektant oświetlenia i menedżer projektów technicznych w Niemczech i za granicą. Pracował m.in. dla Roberta Wilsona, Susanne Linke, miasta Weimar jako Europejskiej Stolicy Kultury w 1999 roku, Expotheater w Hanowerze, a także Gießen City Theater, Schauspielhaus Düsseldorf oraz Chemnitz Opera podczas Bregenz Festival i Movimentos Dance Festival jako koordynator ds. technicznych Autostadt Wolfsburg. Zrealizował również wiele spektakli operowych, teatralnych i tanecznych.

Kostiumograf: Joanna Klimas 

Kreatorka mody, kostiumolożka, twórczyni polskiego minimalizmu. W 1994 roku jej projekty pojawiły się w pierwszym numerze „Elle”. Jest jedyną projektantką,  której kreacje opublikowano w książce o modzie „Tysiąc lat ubiorów w Polsce” prof. Anny Sieradzkiej. Jako pierwsza projektantka w Polsce została zaproszona do stworzenia kostiumów do opery „Oniegin” w reżyserii  Mariusza Trelińskiego i scenografii Borysa Kudliczki dla Opery Narodowej - Teatru Wielkiego w Warszawie. Pracowała też z innymi scenami operowymi.  Ostatnio także maluje. Od lat wspiera wiele projektów łączących kulturę z modą.

Asystent choreografa: Anna Krysiak

Absolwentka Państwowej Szkoły Baletowej w Poznaniu. W latach 1992-2005 była tancerką Śląskiego Teatru Tańca . Prowadziła warsztaty tańca współczesnego na wielu festiwalach w Polsce , Europie oraz Indiach, USA i Kanadzie. W 2000 r. otrzymała medal im. Karola Szymanowskiego 200- lecia baletu polskiego za wybitny wkład w rozwój sztuki tanecznej, przyznany przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego . 

Obsada premierowa: Amy Basley, Evelyn Blue, Julia Hałka, Agnieszka Sara Jachym, Paulina Jaksim, Katarzyna Kulmińska, Katarzyna Rzetelska, Sandra Szatan, Emily Wong, Kacper Bożek, Jerzy Kaźmierczak, Dominik Kupka, Gabriel Lawton, Paweł Malicki, Brage Nordang, Michał Przybyła, Adrian Radwański, Dominik Więcek, Patryk Zamojski 

Spektakl współorganizowany przez Instytut Muzyki i Tańca w ramach Programu Zamówienia choreograficzne 2019.

IMiT  logo

Bilety na spektakl w cenie 15 zł dostępne są na www.goingapp.pl, www.bilety24.pl, za pośrednictwem stron internetowych www.ptt-poznan.pl oraz www.malta-festival.pl oraz w Centrum Informacji Kulturalnej i w Empiku. 

fot. Andrzej Grabowski 

Projekt graficzny: Piotr Zdanowicz