Spectacle
Weddings. Corrections
The play is suggested for audiences aged 14 and over

Spectacle suggested for viewers 14+

.

Spectacle in Polish

.

Premiere: October 13, 2017

Duration: 85 min

Creators

.

Director: Marcin Liber

Scenography and Costumes: Mirek Kaczmarek

Music: RSS B0YS

Dramaturgical supervision: Magdalena Zaniewska

Choreographic supervision: Iwona Pasinska

Folklore consultation: Leszek Rembowski

.

Light direction: Mirek Kaczmarek

Assistant costume designers: Adriana Cygankiewicz, Krystian Szymczak

Lights: Przemysław Gapczyński

Accompaniment: Zuzanna Majewska

Technical director: Dariusz Szych

Dancer-artists: Evelyn Blue, Kacper Bożek, Momoko Den, Bartosz Dopytalski, Julia Halka, Paulina Jaksim, Patryk Jarczok, Jerzy Kazmierczak, Zbigniew Kocięba, Mateusz Krzysiak, Katarzyna Kulmińska, Dominik Kupka, Aleksandra Kuś, Daniel Michna, JinWoo NamKung, Katarzyna Rzetelska, Sandra Szatan, Zofia Tomczyk, Emily Wong-Adryanczyk

Is it our fate to wake up after successive weddings with the hangover of an undone history lesson?

What does the intergenerational dialogue with Wyspianski, a séance of collective memory, tell us about ourselves and Poland today? How does Wyspianski's famous modernist drama open a space for discussion about the Polish communal here and now. Different generations meet on stage: the generation of grandparents and parents - whose biographies have been marked by a great history, the generation of Millenials - who are united by consumption and pop culture, and the generation of children - whose experience is just being formed.

We like to think of Poland as a project of a lost community, straight out of the dancing inn from "Pan Tadeusz," where people of different states, faiths, and wealth listen in unison to the playing of a Jewish dulcimer player. Meanwhile, Wyspianski unmasks this illusion, and the successive productions of "The Wedding," which accompanied Polish transformations and dramatic events over the years, are evidence of the failure and utopia of the desire to think of Poland in this way.

Is it our fate to wake up after successive weddings with the hangover of a history lesson not done?

Reviews:

Witold Mrozek, "Wedding. Corrections". Liber about Wyspianski doesn't say anything new. It doesn't have to. It's a repetition of a national ritual
wyborcza.pl, October 25, 2017

.

Piotr Dobrowolski, Morning Fears
teatralny.pl, November 17, 2017

Stanislaw Godlewski, In the chaos of wedding games - about the Polish Dance Theater's performance
taniecPOLSKA.pl, December 15, 2017

wesele2
wesele90
wesele4
wesele5
wesele3
wesele7
wesele8 kopia
wesele9
wesele6
Organizer
Logo_ biały_ Polski Teatr Tańca-kopia
logo_herb_poziom_iksww_white
Partners
OKT_logo OKT_biale
Klasyka_Zywa_logo_biale
biale_instytut teatralny
MKiDN_bialy
Media Patrons
Reviews

Witold Mrozek, "Wedding. Corrections." Liber about Wyspianski doesn't say anything new. He doesn't need to. It is a repetition of a national ritual, wyborcza.pl, October 25, 2017

.

Piotr Dobrowolski, Morning Fears, theatrical.co.uk, November 17, 2017

.

Stanislaw Godlewski, In the chaos of wedding games - about the performance of Polski Teatr Tańca, taniecpolska.pl, December 15, 2017

.
Zobacz również
Informacja i zgody dotyczące cookie

Polski Teatr Tańca oraz nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie oraz wtyczki społecznościowe, które pozwalają na komunikowanie określonych informacji pomiędzy Twoim urządzeniem, a serwisem internetowym. Wybierając przycisk „Wyrażam zgodę” akceptujesz wykorzystywanie plików cookie. Aby uzyskać szczegółowe informacje o zasadach prywatności i bezpieczeństwie zbieranych przez nas danych, zapoznaj się z naszą Polityka prywatności i plików cookie. Znajdziesz tam m.in. listy używanych przez nas plików cookie, przeczytasz o ich funkcjach oraz zobaczysz, kto jest ich dostawcą. Możesz również odmówić zgody lub dokonać spersonalizowanych ustawień, wyrażając zgodę tylko na poszczególne rodzaje plików cookie. W tym celu zaznacz odpowiednie pola poniżej.

Wyrażam zgodę OK