„Jest rzeka. Nazywa się szaleństwo. Pływają w niej liście. Nazywają się prawdą. Trzeba tylko wyłowić liście i przynieść je do brzegu. Ale jest ich bardzo dużo. A rzeka płynie szybko. Być może szybciej niż internet. A może nie …”
Rolf Baumgart - dramaturg
„24/7 Nowych Grzechów"
Produkcja: Polski Teatr Tańca
Koprodukcja: bodytalk
Choreografia i reżyseria: Yoshiko Waki
Dramaturgia: Rolf Baumgart
Asystent choreografa: Momoko Baumgart
Muzyka: Patryk Pilasiewicz oraz kolaż i adaptacja: Antonio Vivaldi, Steve Reich, Andrzej Konieczny, Melanie Martinez
Kostiumy i scenografia: Nanako Oizumi
Reżyseria świateł: Timo von der Horst
Video: Sven Stratmann
Rzeźby: Hagen Keller
Obsługa świateł, dźwięku i video: Dominik Dudek, Michał Beszczyński
Kreacja: artyści-tancerze: Evelyn Blue, Kacper Bożek, Momoko Den, Julia Hałka, Patryk Jarczok, Jerzy Kaźmierczak, Zbigniew Kocięba, Mateusz Krzysiak, Katarzyna Kulmińska, Dominik Kupka, Aleksandra Kuś, Daniel Michna, Jinwoo NamKung, Sandra Szatan, Zofia Tomczyk, Emily Wong-Adryańczyk
Koordynacja produkcji: Monika Zembrzycka
Czas trwania: 60 minut
O spektaklu:
Grzechy śmiertelne potrzebują śmiertelnych grzeszników, a cnoty kardynalne potrzebują strażników swoich cnót. Grzechy i cnoty - awers i rewers tej samej monety.
Rzeka jako Internet, a w niej Sinfluencers, Dancefluencers, Infludancers.
„24/7 Nowych Grzechów" - z 16 tancerzami i muzykiem na żywo - to czwarta koprodukcja bodytalk z Polskim Teatrem Tańca (Poznań) po JEWROPE (Nagroda dla Teatru Tańca miasta Kolonii w 2014 roku), SOLIDARITOT (uznanym za „Spektakl Roku" w "Jahrbuch Tanz" - "Roczniku Taniec" 2019 roku) i ROMEOS & JULIAS UNPLAGUED.TRAUMSTADT (główna nagroda Złoty Yorick na 26. Międzynarodowym Festiwalu Szekspirowskim w Gdańsku w 2022 roku).
Bilety w cenie 120 zł (bilet normalny) i 80 zł (bilet ulgowy) można kupować w serwisie www.bilety24.pl oraz w siedzibie Polskiego Teatru Tańca, od poniedziałku do piątku w godz. 10.00 - 18.00 oraz godzinę przed każdym spektaklem.
Kolejny spektakl - 24 kwietnia o godz. 20.00.
Bilety: 90 zł (N), 60 zł (U)
O Bodytalk
Kolektyw artystyczny założony w 2008 roku w Kolonii przez Rolfa Baumgarta, reżysera, kompozytora i autora librett operowych oraz Yoshiko Waki, solistkę i choreografkę japońskiego pochodzenia, która współpracowała z zespołami tańca na całym świecie od Hamburga po Hong Kong. Czerpiąc z doświadczeń słynnego Teatru Choreograficznego Johanna Kresnika, którego członkinią była Yoshiko Waki, Bodytalk tworzy spektakle przesycone emocjami, gorące, określane przez niemieckich krytyków tańca jako „inteligentnie hałaśliwe” czy „dionizyjskie”. Znakiem rozpoznawczym Bodytalk jest muzyka na żywo, wykonywana podczas każdego spektaklu. Kolektyw tworzy teatr silnie zakorzeniony w społeczności lokalnej, angażując się w wiele projektów społecznych. Od 2016 roku zapraszany jest jako artysta – rezydent przez Theater w Pumpenhaus w Münster(Niemcy). Jego prace były wielokrotnie nagradzane, m.in. nagrodą Movement-Art za najlepszą niezależną produkcję roku oraz nagrodą dla Autorów i Producentów w Bremie.
Rolf Baumgart- reżyser, dramaturg, kompozytor
Reżyser, kompozytor, muzyk, autor librett operowych. Współpracował z Sächsische Staatsoper Dresden czy Akademie der Künste Berlin. Współtworzy performansy z Kain Karawahn, prezentowane podczas Festival Neue Musik Rümlingen w Szwajcarii, Steirischer Herbst w Graz w Austrii i Performance Arts Festival w Cleveland (USA).Uhonorowany wieloma nagrodami, wśród nich: Kölner Tanztheater-Preis, Bewegungskunst-Preis Leipzig i Bremer Autoren- und Produzentenpreis.
Yoshiko Waki – choreograf, reżyser
Dyplom uzyskała na Wydziale Tańca i Pedagogiki Tańca w Państwowym Konserwatorium Muzyki i Tańca w Heidelberg-Mannheim w Niemczech. Tańczyła i przygotowywała choreografie na całym świecie. Występowała w City Contemporary Dance Company w Hong Kongu oraz w Volksbühne w Berlinie, w Teatrze Choreograficznym Johanna Kresnika, którego brutalistyczna estetyka uznana została kiedyś, obok Tanztheater Wuppertal, za najbardziej ożywczy prąd w teatrze tańca. Współpracowała z Operą w Bonn oraz z orkiestrą Berlińskich Filharmoników. Pracowała także na scenach alternatywnych,
Nanako Oizumi - scenografka i projektantka kostiumów
Studiowała sztuki piękne na Uniwersytecie Sztuki Tama w Tokio w Japonii. Po ukończeniu studiów pracowała jako asystentka scenografa, a następnie niezależna scenografka w różnych teatrach publicznych oraz na scenie niezależnej w Tokio. W 2013 roku przyjechała do Niemiec w ramach grantu dla młodych artystów sponsorowanego przez japońskie Ministerstwo Kultury. Obecnie pracuje jako scenografka i projektantka kostiumów w Teatrze w Bremie, Münchner Kammerspiele i Kösk Munich.
Patryk Piłasiewicz - kompozytor
Wykładowca w Instytucie Jazzu i Muzyki Estradowej Akademii Muzycznej im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu. Doktor habilitowany w dziedzinie sztuk muzycznych (habilitacja w 2018 r. w Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy). Kierownik muzyczny Big Bandu Akademii Muzycznej w Poznaniu (od 2001). Laureat 1. miejsca w II Międzynarodowym Konkursie Kompozytorskim im. Krzysztofa Komedy w Słupsku (1997). Prezes Stowarzyszenia Miłośników Twórczości Krzysztofa Komedy „Astigmatic” (i jego założyciel). Członek Polskiego Stowarzyszenia Haiku.
Sven Stratmann (AQUIET) - video
Absolwent ArtEz AKI (Holandia) w 2008 roku. Zajmuje się animacją, reżyserią, pracą kamery, montażem i scenografią. Oprócz pojedynczych dzieł sztuki (głównie wielkoformatowych map projekcyjnych lub wideoinstalacji) Stratmann skupia się głównie na współpracy z muzykami i produkcjach teatralnych, od opery, przez taniec, po sztuki klasyczne. Oprócz projektów wideo jest także współtwórcą cyklu koncertów audiowizualnych AV-PICKNICK i Festiwalu Sztuk Mieszanych RESET.
Fot. Andrzej Grabowski