Kolejne powody do radości dla Zespołu Polskiego Teatru Tańca i współpracujących z nim twórców!
Wyróżnienie przyznało Jury Młodych, doceniając spektakl:
- za odwagę we współtworzeniu teatru, który dopiero raczkuje;
- kreowanie bezpiecznej przestrzeni dla najmłodszych dzieci, aby mogły być sobą i jednocześnie dostarczanie starszemu widzowi nowych doświadczeń i wrażeń;
- pełne zaufanie dzieciom i ich instynktom.
KORCZAK DZISIAJ to jeden z największych festiwali teatralnych dla dzieci i młodzieży. Od ponad 20. lat daje odbiorcom i odbiorczyniom możliwość kontaktu z najważniejszymi, najbardziej niezwykłymi i innowacyjnymi produkcjami teatralnymi z całego świata.
27. edycja wydarzenia była bardzo udana.
27. edycja wydarzenia była okazją, aby poznać różne rodzaje teatru familijnego - obejrzeć nie tylko spektakle skierowane do dzieci i dorosłych, ale i performanse rodzinne tworzone przez kilka pokoleń występujących na jednej scenie.
Hasłem przewodnim zakończonej 28 października 27. edycji Festiwalu była RODZINNOŚĆ, rozumiana jako troska o relacje i wzrastanie w bezpiecznych wspólnotach. Temat Festiwalu harmonizuje z koncepcją "Instynktów", które są ruchową odpowiedzią na pytania, jak tworzymy dom i budujemy bliskość.
Hasłem przewodnim zakończonej 28 października 27 edycji Festiwalu była RODZINNOŚĆ rozumiana jako troska o relacje i wzrastanie w bezpiecznych wspólnotach.
Przypomnijmy, że spektakl "InstynkTY" w reżyserii Alicji Morawskiej - Rubczak pojawił się w corocznej ankiecie "Najlepszy, najlepsza, najlepsi w sezonie 2022/2023", przygotowanej przez miesięcznik "Teatr". W zestawieniu recenzenci i teatralni krytycy typują najważniejsze dokonania ubiegłego sezonu.
W kategorii "najlepsze przedstawienie dla dzieci/młodzieży" "InstynkTY" wyselekcjonowała Justyna Czarnota, pedagożka teatru, trenerka i menadżerka kultury, w ten sposób uzasadniając swój wybór:
InstynkTY w reż. Alicji Morawskiej-Rubczak z Polskiego T. Tańca w Poznaniu zaskakują obecnością ośmiu osób na scenie, co stanowi przyjemny oddech od małych spektakli najnajowych. Wszyscy utrzymują wspaniały i naturalny kontakt z widownią - i wzrokowy, i fizyczny, a jednocześnie proponują momenty intensywne ruchowo, co jest rzadkością w teatrze dla takich maluchów.
Link do ankiety miesięcznika TEATR "Najlepszy, najlepsza, najlepsze"