W ciągu czterech lat swojej działalności w Polskim Teatrze Tańca (od 1975 roku) stał się jedną z czołowych indywidualności zespołu Conrada Drzewieckiego. W 1992 roku wrócił do PTT z choreografią „Detal 3” z muzyką Andrzeja Panufnika i kostiumami Johna Otto.

Krzysztof Pastor, wybitny tancerz i światowego formatu choreograf, dyrektor Polskiego Baletu Narodowego w Warszawie, powróci do Polskiego Teatru Tańca kolejny raz - aby 6 kwietnia o godz. 17.00, w Małym Studio Polskiego Teatru Tańca, spotkać się z Państwem podczas ósmego wieczoru autorskiego Sławomira Pietrasa „Postacie 50-lecia PTT”.

Tańczył w Teatrze Wielkim w Łodzi, Theater Hof w Niemczech i Le Ballet de l’Opéra de Lyon we Francji. Swoją pierwszą choreografię stworzył w 1987 na Galę Baletową w Łodzi. W 2003 r. został mianowany choreografem-rezydentem Het Nationale Ballet w Amsterdamie, dzieląc tę pozycję z Hansem van Manenem do 2017 roku.


W swojej karierze stworzył ponad 70 prac choreograficznych, wśród nich cieszące się międzynarodowym uznaniem: "Do Not Go Gentle", "In Light and Shadow", "Kurt Weill", "Acid City", "Don Giovanni", "Tristan", "Niebezpieczne związki", "Symfonię fantastyczną". Współpracował z zespołami baletowymi na całym świecie, m.in. Królewskim Baletem Szwedzkim, Baletem Bolszoj w Moskwie, Scottish Ballet, Washington Ballet, Baletem Izraelskim, Operą w Ankarze, Narodowym Baletem Łotwy, Australian Ballet, Royal New Zealand Ballet i Hong Kong Ballet. Pełniąc funkcję dyrektora Polskiego Baletu Narodowego, w latach 2011–2020 pełnił jednocześnie obowiązki dyrektora artystycznego baletu Litewskiego Narodowego Teatru Opery i Baletu w Wilnie.


Krzysztof Pastor jest laureatem nagród specjalnych polskiego Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Związku Artystów Scen Polskich (Terpsychora) oraz ZAiKS-u. Został również odznaczony Krzyżem Oficerskim Orderu Odrodzenia Polski i Złotym Medalem „Zasłużony Kulturze – Gloria Artis”.


Współpracował z najbardziej znanymi choreografami na świecie, jak Carolyn Carlson, Maguy Marin, Rudi van Dantzig. A w jakim stopniu współpraca z Conradem Drzewieckim ukształtowała jego artystyczny rozwój? Jak wspomina pierwsze lata nowego Teatru? Kreacje wspólne z innymi artystkami i artystami Polskiego Teatru Tańca? Wreszcie okoliczności powstania spektaklu „Detal 3”?
Na te i wiele innych pytań będzie można uzyskać odpowiedź w najbliższą sobotę.


Przypomnijmy, że wieczory autorskie Sławomira Pietrasa „Postacie 50-lecia PTT” okraszone są osobistymi wspomnieniami, pełne anegdot i historii „zza kulis”. Poznajemy barwne, czasem sekretne i nieopowiedziane wcześniej, żywe historie, składające się na legendę Polskiego Teatru Tańca. Przyglądamy się bliżej fenomenom osobowości, które pozostawiły w dziejach PTT swój niezatarty ślad, dalszemu rozwojowi ich karier, a także wpływowi, jaki Polski Teatr Tańca wywarł na ich dalsze zawodowe losy.


Wstęp wolny.

Zobacz również
Informacja i zgody dotyczące cookie

Polski Teatr Tańca oraz nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie oraz wtyczki społecznościowe, które pozwalają na komunikowanie określonych informacji pomiędzy Twoim urządzeniem, a serwisem internetowym. Wybierając przycisk „Wyrażam zgodę” akceptujesz wykorzystywanie plików cookie. Aby uzyskać szczegółowe informacje o zasadach prywatności i bezpieczeństwie zbieranych przez nas danych, zapoznaj się z naszą Polityka prywatności i plików cookie. Znajdziesz tam m.in. listy używanych przez nas plików cookie, przeczytasz o ich funkcjach oraz zobaczysz, kto jest ich dostawcą. Możesz również odmówić zgody lub dokonać spersonalizowanych ustawień, wyrażając zgodę tylko na poszczególne rodzaje plików cookie. W tym celu zaznacz odpowiednie pola poniżej.

Wyrażam zgodę OK