choreografia i taniec: Marzena Krzemińska
mapowanie i projekcje wideo, dźwięk i światła: Jacques-Yves Lafontaine Muzyka (Ofelia 1. część): Thomas Poli, Félix Mendelssohn,
muzyka (Hamlet 2. część): Christophe Scherbaum, Matthieu Fisson
kostiumy: Marzena Krzemińska, Simon Tanguy
artyści: Zespół Propagande C
czas trwania: 45 minut
Przedstawienie składa się z dwóch portretów: pierwszego – Ofelii, drugiego – Hamleta. Sięgając do historii teatru i odkrywając na nowo te dwie postacie, spektakl wprowadza nas w świat oryginalnej, tragicznej narracji, jednocześnie proponując jej nową wersję, w której obie postacie zostają „uratowane”. W tej odsłonie zmienia się także przeznaczenie bohaterów, co nadaje przedstawieniu wymiar głębokiej refleksji. Reinterpretacja Ofelii staje się głosem feministycznym, w którym pytanie o rolę kobiety w tej historii zyskuje nowe znaczenie. Z kolei Hamlet zostaje ukazany w kontekście jego zmagania z dziedzictwem i przekleństwem, jakie pozostawiła historia. Spektakl stawia pytanie o to, co te postacie mają do przekazania współczesnym odbiorcom, w jaki sposób zmagania z kreowaniem własnej tożsamości, na styku sił przeszłości i potrzeby niezależności w tworzeniu nowych rozwiązań, manifestują się w ciele. Zmagania te znajdują wyraz w nowym tańcu, relacji z obrazem na ekranie oraz walce z rzeczywistością ciała – tu i teraz.
PROPAGANDE C - zespół tańca współczesnego założony przez Simona Tanguy w 2013 roku i działający we francuskim regionie Bretania.
Od 2022 roku współzarządzany przez Marzenę Krzemińską. Specyfiką Propagande C jest tworzenie spektakli tanecznych multidyscyplinarnym podejściu, eksplorujących tematy społeczne, posługując się w swym przekazanie nowoczesnymi technologiami i rozwiązaniami. Rdzeniem jej badań jest dialog z takimi tematami jak: środowisko, tożsamość, przepływ myśli, kobiecość. Ich prace choreograficzne kwestionują wiedzę, która przepływa przez społeczeństwo, zachowując przy tym pryzmat humoru i charakter teatralny.
Twórcy Propagande C podejmują ryzyko związane z komunikowaniem trudnych tematów przy wykorzystaniu narzędzi technologicznych
i multimediów.
MARZENA KRZEMIŃSKA - choreografka, tancerka i reżyserka narodowości polskiej. W 2007 roku uzyskała tytuł magistra sztuk performatywnych na Uniwersytecie Warszawskim i napisała tam pracę magisterską na temat Cunninghama i tańca postmodernistycznego. W 2011 roku ukończyła SNDO w Narodowym Konserwatorium w Amsterdamie. Jest autorką 5-7-5 Haiku (2012), Too Beautiful (2017). Jej praca Excentric Conversation with the Environment (2019) otwiera nowe perspektywy w badaniach nad wpływem gestu artystycznego na środowisko i naturę. Od 2023 roku rozpoczyna cykl poświęcony bohaterom współczesnym. W swoim najnowszym projekcie „Portrety: Ofelia i Hamlet” łączy taniec i projekcję wideo.
SIMON TANGUY - tancerz i choreograf, którego artystyczna ścieżka charakteryzuje się różnorodnością doświadczeń: judo, cyrk, filozofia. W 2011 roku uzyskał dyplom z choreografii w Narodowym Konserwatorium w Amsterdamie. Jego kariera choreografa rozpoczęła się od stworzenia dwóch pierwszych dzieł, Japan i Gerro, Minos i Him, które zdobyły liczne nagrody i odbyły tournée po Europie. Simon Tanguy tańczył także dla takich choreografów jak Boris Charmatz, Deborah Hay, Maud Le Pladec i Tatiana Julien. Jest autorem „Ludzie w polu” (2014), „Wish I Could Speak in Technicolor” (2016) i „Fin et suite” (2019). Jego artystyczny podpis eksploruje humor i taniec oraz pokazuje jego zdolność do rozkwitu w szerokim zakresie dyscyplin artystycznych.
Bilety: 60 zł (N), 40 zł (U), 40 zł (Karta Rodziny Dużej, Wielkopolska Karta Rodziny Dużej, Karta Mieszkańca Gminy Suchy Las, Karta Mieszkańca Gminy Tarnowo Podgórne, Mosińska Karta Mieszkańca, Złota Karta Seniora)
Spektakl odbędzie się w ramach V Międzynarodowego Festiwalu Teatrów Tańca „Granice Natury - Granice Kultury”, dofinansowanym ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury – państwowego funduszu celowego, w ramach programu „Taniec”, realizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca, jak również z dotacji celowej Samorządu Województwa Wielkopolskiego.