Trasa tournée Polskiego Teatru Tańca

Niemcy / Lipsk
LOFFT - DAS THEATRE

3, 4 i 5 maja 2024 roku

Polski Teatr Tańca we współpracy z Bodytalk

Spektakl 24/7 Nowych Grzechów 

Choreografia i reżyseria: Yoshiko Waki
Dramaturgia: Rolf Baumgart

Więcej o spektaklu 

Seul / Korea Południowa
SIDance Festival 
Daehakro Arts Theatre

8 września 2024 roku 

Spektakl 45

Choreografia: Jacek Przybyłowicz
Muzyka: Andrzej Konieczny, Kacper Krupa

Więcej o spektaklu

Daegu / Korea Południowa
Daegu International Dance Festival
Palgong Hall of Daegu Culture and Arts Center  

11 września 2024 roku

Spektakl 45

Choreografia: Jacek Przybyłowicz
Muzyka: Andrzej Konieczny, Kacper Krupa

Więcej o spektaklu

Cheonan / Korea Południowa
Grand Hall, Cheonan Art Center

28 września 2024 roku

Spektakl 45

Choreografia: Jacek Przybyłowicz
Muzyka: Andrzej Konieczny, Kacper Krupa

Z kapelusza

Choreografia, scenografia, reżyseria świateł, reżyseria dźwięku, tekst: Jo Strømgren
Muzyka: Pan Enirbod, Abe Schwarz, Bergmund Waal Skaslien, Kevin Keller, Shimon Dzigan, Carlos Gardel, Maria Tanase, Vaska Ilieva, Jørgen Knudsen

Więcej o spektaklu

Spektakl Żniwa

Dramaturgia i reżyseria: Igor Gorzkowski
Muzyka: Eugeniusz Rudnik i Adam Strug

Więcej o spektaklu

Niemcy / Münster
Theater im Pumpenhaus

18 / 19.10.2024 roku

Polski Teatr Tańca we współpracy z Bodytalk

Spektakl 24/7 Nowych Grzechów 

Choreografia i reżyseria: Yoshiko Waki
Dramaturgia: Rolf Baumgart

Więcej o spektaklu 

Organizator tournée: 

Polski Teatr Tańca - Instytucja Kultury Samorządu Województwa Wielkopolskiego 

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury w ramach Programu Promocja kultury polskiej za granicą

Dofinansowano ze środków Samorządu Województwa Wielkopolskiego

Partnerzy: 

bodytalk

Studio Teatralne Koło

Seoul Section of the Int’l Dance Council CID-UNESCO

Korea Dance Association

 

Projekt "Taneczne odyseje. Tournée Polskiego Teatru Tańca po scenach świata” realizowany jest  w ramach 50-tego sezonu jubileuszowego Polskiego Teatru Tańca.

Partnerzy:

Koleje Wielkopolskie

Patroni honorowi:

Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego 

Marek Woźniak, Marszałek Województwa Wielkopolskiego 

Jacek Jaśkowiak, Prezydent Miasta Poznania 

Narodowy Instytut Muzyki i Tańca 

Patroni medialni:

TVP Kultura 

www.e-teatr.pl

PRESTO

Kultura u Podstaw

IKS/Kultura Poznań 

Wsparcie medialne:

www.taniecpolska.pl

 

 

Polski Teatr Tańca rozpoczął realizację projektu "Taneczne odyseje. Tournée Polskiego Teatru Tańca po scenach świata”.
W ramach tournée zespół artystyczny zaprezentował spektakl "24/7 Nowych Grzechów" - najnowszą premierę zrealizowaną
we współpracy z Bodytalk, w choreografii i reżyserii Yoshiko Waki na deskach LOFFT - DAS THEATRE w Lipsku, 3, 4 i 5 maja 2024 roku.

Następne spektakle zaprezentuje w Korei Południowej i ponownie w Niemczech.

To opowieści o pamięci, o jej pielęgnowaniu, o zapominaniu i przypominaniu sobie o tym, co dla każdego najważniejsze. To odyseje o różnorodności, uważności, byciu i relacjach, które codziennie wpływają na nasz świat, o umiejętności zachowywania historii i troski o wspomnienia.

Każdy z tych spektakli to odyseja, podróż w głąb człowieka, jego relacji, wspomnień i marzeń.

„24/7 Nowych Grzechów” w choreografii i reżyserii Yoshiko Waki, artystki japońskiego pochodzenia wywodzącej się z brutalistycznej tradycji słynnego Teatru Choreograficznego Johanna Kresznika, konfrontuje nas z biblijnym pojęciem 7 grzechów głównych, inspirując do przemyślenia na nowo, czym jest przekroczenie granicy między dobrem i złem. To czwarta koprodukcja bodytalk z Polskim Teatrem Tańca (Poznań) po JEWROPE (Nagroda dla Teatru Tańca miasta Kolonii w 2014 roku), SOLIDARITOT (uznanym za „Spektakl  Roku" w "Jahrbuch tanz" - "Roczniku Taniec" 2019 roku) oraz ROMEOS & JULIAS UNPLAGUED.TRAUMSTADT (główna nagroda Złoty Yorick na 26. międzynarodowym Festiwalu Szekspirowskim w Gdańsku w 2022 roku).

"45" to wielkoformatowe widowisko, rozpisane na kreacje tancerzy kunsztownym językiem Jacka Przybyłowicza. Czerpie z fizycznej intensywności współczesnego tańca izraelskiego, elegancji formy neoklasycznych i nieskrępowanej wyobraźni tancerza współczesnego. Gra z zasadami symetrii, ozdobność detali, pastelowa tonacja, minimalizm kostiumów, finezyjna reżyseria światła oraz energetyczny duet perkusji i saksofonu tworzą wysmakowaną kompozycję. 45 jest nielinearną opowieścią o 45-letniej historii teatru. Zbiorowym portretem młodych artystów skalonych pracą zespołową i wyborem sztuki, jako sposobu na życie. Zaproszeniem dla widza do interaktywnej podróży w przestrzeni site-specific.

Z kapelusza

Jak sepiowane, "staroświeckie" fotografie, skąpane w ciepłych odcieniach brązu, powidoki dawnych przeżyć, pomieszane przez pamięć, która ma swoją subiektywną chronologię, obrazy choreograficzne wyczarowane przez Jo Strømgrena z magicznego kapelusza przypominają, że wspomnienia, choć ulotne i istniejące niematerialnie, nie są śladem swojej realności.

Echa i miraże zdarzeń, potasowane przez przemijający czas, skrawki tego, co minęło, nostalgiczne spojrzenie wstecz i z oddali - spektakl "Z kapelusza" wciąga widza w seans pamięci, który pozwala przeniknąć ukryte znaczenie tego, co dawne, przeszłe, nie do końca uświadomione.

Co jeszcze można wyjąć z kapelusza? Jaką akcję uruchomi ten (nie)zwykły przedmiot?

Żniwa

To opowieść o wspólnocie, która żyje i umiera w cyklicznym rytmie Natury.
Zmysłowa aura świętojańskiej nocy, dotknięcie polskiej kultury agrarnej, inspirowane pracami Oskara Kolberga i Rokiem Polskim Zofii Kossak-Szczuckiej. Mityczna opowieść o powrocie Odyssa do Itaki na kanwie Powrotu Odysa Stanisława Wyspiańskiego. Kompozycje Eugeniusza Rudnika - pioniera polskiej muzyki elektronicznej i kurpiowskich pieśni miłosnych w wykonaniu Adama Struga. Ascetyczna oprawa wizualna, której dominującą są kostiumy utkane z juty. Heterogeniczność tworzywa spektaklu uosabia podwójne oblicze cyklu żniw. Mityczne - rozumiane jako następstwo narodzin i śmierci w rytmie pór roku; egzystencjalne - odkrywające mroczne obszary ludzkiej natury - zasiewanie i zbieranie nienawiści.

Zobacz również
Informacja i zgody dotyczące cookie

Polski Teatr Tańca oraz nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie oraz wtyczki społecznościowe, które pozwalają na komunikowanie określonych informacji pomiędzy Twoim urządzeniem, a serwisem internetowym. Wybierając przycisk „Wyrażam zgodę” akceptujesz wykorzystywanie plików cookie. Aby uzyskać szczegółowe informacje o zasadach prywatności i bezpieczeństwie zbieranych przez nas danych, zapoznaj się z naszą Polityka prywatności i plików cookie. Znajdziesz tam m.in. listy używanych przez nas plików cookie, przeczytasz o ich funkcjach oraz zobaczysz, kto jest ich dostawcą. Możesz również odmówić zgody lub dokonać spersonalizowanych ustawień, wyrażając zgodę tylko na poszczególne rodzaje plików cookie. W tym celu zaznacz odpowiednie pola poniżej.

Wyrażam zgodę OK