SPEKTAKL
Kurka Wodna albo urojenie
trzy nagrody w finale VII Konkursu na Inscenizację Dawnych Dzieł Literatury „Klasyka Żywa” w ramach  46. edycji Opolskich Konfrontacji Teatralnych 2022

Kurka Wodna albo urojenie

Premiera: 28 grudnia 2020 (online), 29 maja 2021 (na żywo)

Czas trwania: 60 min

TWÓRCY

Reżyseria i dramaturgia: Igor Gorzkowski

Choreografia: Iwona Pasińska

Muzyka: Zbigniew Kozub, Georg Friedrich Händel 

Scenografia i kostiumy: Andrzej Grabowski

Współpraca kostiumograficzna, fryzury i makijaże: Adriana Cygankiewicz

Wideo projekcje: Marek Grabowski

Realizator światła: Przemysław Gapczyński

Realizator dźwięku: Michał Drozda 

Obsługa nagrań dźwięku: Zuzanna Majewska

Realizacja i obsługa wideo projekcji: Michał Drozda

Kierownik techniczny: Dariusz Szych

Tancerze: Evelyn Blue, Kacper Bożek, Momoko Den, Julia Hałka, Paulina Jaksim, Patryk Jarczok, Jerzy Kaźmierczak, Zbigniew Kocięba, Katarzyna Kulmińska, Dominik Kupka, Daniel Michna, JinWoo NamKung, Katarzyna Rzetelska, Sandra Szatan, Zofia Tomczyk, Emily Wong-Adryańczyk

w rolach: Edgara, Kurki Wodnej, Ojca, Matki, Tadeusza, Lady Alicji of Nevermore, Korbowskiego, Kucharci, Potworów, Księcia of Nevermore, Krysi, Barona Sakalyia, Bellatrix, Teozoforyka, Dexterowicza, Sir Granda, Lokaja, Zofii z Abencerage'ów Kremlińskiej, Da Strady, Rozpalacza  

gościnnie w projekcjach: Adam Ferency (Michał Węborek), Robert Chodyła (Dziennikarz)

Wszystko już było, tylko trochę inaczej.

Balansująca na krawędzi klasycznej narracji i Czystej Formy opowieść o młodym artyście, próbującym uciszyć metafizyczny niepokój w świecie pogrążonym w kryzysie. Soczyste dialogi – cytaty z dramatów Kurka Wodna, Matka, Tumor Mózgowicz oraz Maciej Korbowa i Bellatrix – wyrazistość gestów, feeria świateł i bogactwo kostiumów, tworzą teatralną, wizualną kompozycję, przywodzącą na myśl groteskowe obrazy Witkacego. Powracającą figurą sceniczną jest koło jako metafora ludzkiego losu. Jak w telewizyjnym reality show – nic, co się wydarza, nie jest do końca realne. 

TRAILER

Spektakl otrzymał trzy nagrody podczas Finału VII Konkursu na Inscenizację Dawnych Dzieł Literatury „Klasyka Żywa” w ramach  46. edycji Opolskich Konfrontacji Teatralnych 2022.

Równorzędne nagrody indywidualne przypadły Igorowi Gorzkowskiemu za reżyserię i Iwonie Pasińskiej za choreografię. Artyści-tancerze Polskiego Teatru Tańca zostali uhonorowani za pracę zespołową.

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury, Dziedzictwa Narodowego, pochodzących z Funduszu Promocji Kultury.

KWADRAT
KWADRAT1
KWADRAT2
KWADRAT3
KWADRAT4
KWADRAT5
KWADRAT6
KWADRAT7
KWADRAT8
Producent
logo1
logo_herb_poziom_iksww_white
Partnerzy
MKiDN_bialy
biale_instytut teatralny
Klasyka_Zywa_logo_biale
OKT_logo OKT_biale
Recenzje i wywiady

Paweł Kluszczyński, To co najpiękniejsze zamyka się w ciele, e-teatr.pl, 7 czerwca 2022

Tadeusz Kornaś, Motyle, e-teatr.pl, 19 października 2021

Barbara Kowalewska, Witkacowski taniec, rozmowa z Igorem Gorzkowskim, kulturaupodstaw.pl, 27 stycznia 2021

Zobacz również
Informacja i zgody dotyczące cookie

Polski Teatr Tańca oraz nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie oraz wtyczki społecznościowe, które pozwalają na komunikowanie określonych informacji pomiędzy Twoim urządzeniem, a serwisem internetowym. Wybierając przycisk „Wyrażam zgodę” akceptujesz wykorzystywanie plików cookie. Aby uzyskać szczegółowe informacje o zasadach prywatności i bezpieczeństwie zbieranych przez nas danych, zapoznaj się z naszą Polityka prywatności i plików cookie. Znajdziesz tam m.in. listy używanych przez nas plików cookie, przeczytasz o ich funkcjach oraz zobaczysz, kto jest ich dostawcą. Możesz również odmówić zgody lub dokonać spersonalizowanych ustawień, wyrażając zgodę tylko na poszczególne rodzaje plików cookie. W tym celu zaznacz odpowiednie pola poniżej.

Wyrażam zgodę OK