Dofinansowano ze środków Ministra Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu pochodzących z Funduszu Promocji Kultury w ramach programu „Taniec”, realizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca oraz środków finansowych Samorządu Województwa Wielkopolskiego.
Tłumaczenie spektaklu na język ukraiński sfiansowane zostało przez Stowarzyszenie LEPSZY ŚWIAT w ramach projektu „Support for Ukrainian Refugees" realizowanego z dotacji OXFAM.
Polski Teatr Tańca oraz kolektyw bodytalk zderzają ekstatyczny i wyzwalający taniec z duszną rzeczywistością pandemii. Zwielokrotniając tytułową parę bohaterów, opowiadają jednocześnie kilka historii miłosnych o tym samym tragicznym finale. Budując analogię pomiędzy plagą koronawirusa i epidemiami czasów renesansu, posługują się wielozmysłową paletą środków. Muzyka na żywo, głosy od szeptu do krzyku, karnawałowe kostiumy i eksplodujący młodzieńczą energią ruch – tworzą ekspresyjną przestrzeń dla najbardziej uniwersalnych ludzkich doświadczeń – miłości i śmierci. Tytułowe Traumstadt balansuje pomiędzy miastem marzeń i miastem traum, w którym odwieczna potrzeba bliskości zderza się z przymusem społecznego dystansu, skazującego na samotność i fizyczne oddalenie.
Złoty Yorick za najlepszą polską inscenizację dramatów Szekspira na 26. Festiwalu Szekspirowskim 2022.
Spektakl bez ograniczenia wieku, sugerowany widzom 14+
Spektakl z tekstem w języku polskim z dostępnym tłumaczeniem na język ukraiński.
Premiera: 20 i 21 czerwca 2021 na Malta Festival Poznań
Czas trwania: 60 min
TWÓRCY
Koprodukcja: Polski Teatr Tańca i bodytalk
Koncepcja i choreografia: Yoshiko Waki
Asystent choreografa: Rene Haustein
Dramaturgia: Rolf Baumgart
Scenografia i kostiumy: Nanako Oizumi
Światła: Przemysław Gapczyński, Nanako Oizumi, Dariusz Szych
Muzyka na żywo: Damian Pielka
Asystent spektaklu: Marcus Bomski
Asystentka ds. kostiumów: Adriana Cygankiewicz
Kierownik techniczny: Dariusz Szych
Artyści-tancerze: Evelyn Blue, Kacper Bożek, Momoko Den, Bartosz Dopytalski, Julia Hałka, Paulina Jaksim, Patryk Jarczok, Jerzy Kaźmierczak, Zbigniew Kocięba, Mateusz Krzysiak, Katarzyna Kulmińska, Dominik Kupka, Daniel Michna, JinWoo NamKung, Katarzyna Rzetelska, Sandra Szatan, Zofia Tomczyk, Emily Wong-Adryańczyk
Wykorzystane utwory: Old Town Road (remix), A. Ross, T. Reznor, K. Roukema, M. L. Hill, B. R. Cyrus, J. Donald | Garbage, #1 Crush time, B. Vig, D. Erikson, S. Manson, S. Marker | Cut Chemist, The Garden, A. Powell, L. Macfadden, R. Gilbert, V. de Moraes | Amon Tobin, Stoney Street | Nine Inch Nails, Ghosts IV – 34, T. Reznor, M. Reznor, R. Atticus | Sergiej Prokofiev, Romeo and Juliet, Op.64 – Act 1, Balcony Scene, Romeo’s Variation, Love Dance, The Cleveland Orchestra, L. Maazel
Do pobrania

Marta Kaźmierska, Polski Teatr Tańca o śmierci i bliskości w pandemii. Ten spektakl trzeba zobaczyć, poznan.wyborcza.pl, 22 czerwca 2021
Maciej Szymkowiak, Polski Teatr Tańca: „Romeos & Julias Unplagued. Traumstadt”. Bal maskowy z widmem śmierci w tle, gloswielkopolski.pl, 25 czerwca 2021
Steffen Georgi, bodytalk und das Polski Teatr Tańca überzeugen mit „Romeos & Julias unplagued“, tanzweb.org, 21 lutego 2021
Barbara Kowalewska, Pandemia o przedłużonej ważności, kulturaupodstaw.pl, 27 października 2021
Torben Ibs, Von Ekstase und Tod, tanznetz.de, 23 czerwca 2021
Helmut Jasny, Vor Energie überbordendes Tanztheater, „Westfälische Nachrichten”, 13 września 2021
Monika Żmijewska, Romeo, Julia i plaga koronawirusa. Bachanalia i samotność na Dniach Sztuki Współczesnej, bialystok.wyborcza.pl, 28 maja 2022